Dagboek van mijn Serie III Landrover

Omdat een landrover geen auto is maar een life-style past het voor zo'n auto om een dagboek bij te houden.

Lees het dag boek van onder naar boven! (als je het hele verhaal wilt lezen)

5 juni 2005

Zo weer een update van het dagboek. Nu Ms. Croft gewoon doet waar ze voor gemakat is heb ik natuurlijk niet elke dag nieuws. Maar vandaag wel.....

Het eerste prikkers cafe in Zutpen

Content volgd

8 mei 2005

Vandaag ben ik samen met Schoentje een leuk stuk wezen rijden over s'heerens modderpaadjes. Voor mij de eerste keer dat ik met Ms. Croft in de modder kan rijden. Ik heb hier dus een half jaar naar toegeleefd. Omdat ik zoveel problemen met deze auto gehad heb, heb ik een aantal positieve ervaringen nodig voordat ik onbekommerd rond kan rijden. Vandaag heeft Ms. Croft laten zien dat ze (nu) in een prima conditie verkeerd.

Kijk hier naar de foto's

7 mei 2005

De hele week lekker met de landrover naar mijn werk gereden. Je trekt wel een hoop bekijks met mijn auto. Zolang ik hem niet als vlucht auto gebruik is dat wel leuk.
Wat ik ook heel erg leuk vond zijn de reacties van andere landrover rijders.

2 mei 2005

Joepie, Ms. Croft is goed gekeurd. En er kwam zelfs een steekproef van de RDW aan te pas. Maar gelukkig konden zelfs zij geen ernstige bezwaren ontdekken. Vanaf vandaag mag ik dus de openbare weg op en .... daarnaast.

17 april 2005 - 01 mei 2005

Ik heb gisteren dus een proefritje gemaakt en alles ging prima. Vanochtend was de bedoeling dat ik de auto naar de APK zou brengen. Maar toen ik naar de auto liep zag ik het al. De apk moest wachten. Er was een enorme plens olie uitgelopenen ik wist het meteen: de krukas keerring. Deze aws vervangen bij de restauratie. Gelukkig wilde Maanrover de reparatie wel onder garantie doen. Want kennelijk was er iets niet goed gegaan. Eelco heeft auto op met de ambulance opgehaald. Nadat hij de motor uit de auto heeft gehaald bleek dat niet de krukas keerring maar de axiaal lager stuk was. Na 2 dagen sleutelen was het gelukkig weer gemaakt. Helaas niet helemaal garantie maar wel goed gemaakt.
Gisteren heb ik de auto bij Maanrover opgehaald ben ik lekker binnendoor rijdend naar Bart in Helmond getuft. Onderweg nog even de temperatuur meter opnieuw aangesloten. Maar verder echt genoten van de eerste 40 kilometer met Laro Croft dit jaar.
Nog even gezellig met bart een liertje wezen kopen bij Liebrechts en toen met de auto van de vriendin van Bart naar huis. Bart Mag dit weekend op mijn landrover passen. Morgen gaat Bart met mijn landrover naar zijn werk alwaar hij hem gaat keuren voor mij. Als dat goed komt (En daar gaan we vanuit) ga ik morgen avond Laro Croft ophalen en heb ik voor 1 jaar geen apk zorgen meer. Maar daar zullen wel andere voor terug komen. Dus morgen komt er een update.
Bart kon het natuurlijk niet laten om even een testritje te maken. Gelukkig heeft hij nog foto's gemaakt ook. De eerste keer fotos in het wild dit jaar.

16 april 2005

De remmen doen het weer.

Gisteravond even nieuwe remleidingen opgehaald bij Bart in Helmond. En vanochtend natuurlijk vroeg opgestaan om de boel te monteren. Maar..... regen, regen en nog eens regen. Om 11 toch maar begonnen. Met de ellende, bleek al snel.
Het pedaal was keihard en ik kon de hoofd remcilinder niet meer afstellen. En de retour kwam niet vrij. Uit eindelijk kwam er via de prikpagina de goude tip: op het pedaal zit nog een stelschroef. Daar had ik geen seconde aan gedacht. Nadat ik die ingedraaid had remde Laro Croft als een nieuwe. Maar....... toen bleven de remlichten branden. Maar ook dat is nu opgelost. Net op tijd voor het eten. Wat in een half uurtje had moeten kunnen heeft dus weer een hele dag gekost. Ik kan Laro Croft dus naar de APK brengen. Ervaring bij die garage leert dat ik er nog niet ben. Komende week de uitslag.

09 april 2005

En het gewone leven gaat weer verder. Laro Croft en haar rem problemen.

Elke keer als ik remde was de eerste slag loos en de 2de slag goed. Ik heb alles geprobeerd om het goed te krijgen. Liters DOT4 om te ontluchten, nieuwe remschoenen en zelfs nieuwe rem trommels. Alles was dus nieuw. Meerdere malen zijn er prikkers over de vloer geweest om te helpen. 1 maal s'nachts!!!! (Thanxs Bart - Die er ook niet van kon slapen). Dit alles mocht niet baten. Laro Croft blijft niet te stoppen. :-(

De oorzaak van de rem problemen lijkt nu achterhaald. Laro Croft blijkt een onderstel van 109 assen te hebben. Met daar aan natuurlijk ook 109 remmen. Maar tijdens de reparatie hebben we per ongeluk een nieuwe hoofdrem cilinder gemonteerd van een 88.

   

Maar niks gaat zonder tegen slagen dus de remleidingen pasten niet op de hoofdremcilinder. Gelukkig was daar Bart van de Land Rover Brotherhood Die spontaan aanbood om nieuwe aansluitingen te persen. Die Bart verdient een lintje of een erelidmaatschap van de club van behulpzame mensen. Vanmiddag kan ik nieuwe remleidingen ophalen en dan........ komt de APK weer inzicht.

06 april 2005

Zo, weer thuis.

Ik ben een paardagen in Frankrijk geweest. Helaas zonder LaroCroft. Ik heb daar een aantal routes uitgezet voor een 2CV meeting in mei voor camping Des 2 rives in Etang-sur-Arroux. In Juni ga ik weer 2 weken daarnaar toe en zal ik nog 2 routes uitzetten. Al naar gelang de mogelijkheden zal dat ook meer voor 4x4 geschikt zijn.

27 maart 2005

Mijn remmen probleem: Na weken lange ellende denk ik nu gevonden te hebben waarom ik nog steeds niet kan remmen. LAro Croft heeft 109 assen. En dus ook grotere rem schoenen, trommels, wielrem cilinder. Maar Laro Croft heeft een hoofdrem cilinder van een 88. En die heeft niet genoeg volume. Ik kan dus met deze combinatie nooit in een slag voldoende druk opbouwen.
Morgen snel een nieuwe hoofd rem cilinder bestellen en dan ....... zou het moeten werken.
Wordt vervolgd.

Oh ja, er is al een hoop geschreven op de landrover prik pagina.

27 maart 2005

Toch maar besloten om de verkoper van mijn auto bekend te maken. Ik heb hier lang over nagedacht. De reden dat ik dit nu pas doe is in de eerste instantie dat deze persoon heel erg goed op de hoogte was van de staat van de auto. Ik kan dat bewijzen. Ook had hij vanuit zijn werk bij een Brabants bedrijf dat met landrovers (ik zal hier geen naam van noemen) werkt voldoende expertise om het te kunnen weten. Deze persoon zal weer landrover gaan rijden en deze ook weer een keer verkopen. En ik hoop dat de mensen die ooit nog zaken met deze persoon gaan doen in ieder geval niet het zelfde meemaken als ik.
De persoon waar ik het over heb en die verantwoordelijk is voor al het werk dat ik afgelopen maanden aan mijn auto heb gehad en de kapitalen die ik nu kwijt ben om er iets van te maken is Karel Brouwers uit Kaatsheuvel.

20 februari 2005

Het zit me niet mee. Ik wilde gisteren een nieuwe stud monteren. Ten eerste brak mijn dopsleutel af. Omdat de heb er af moest heb ik dat maar gedaan met het hele wiel er nog aan. Kijk ik aan de achterkant van de hub zit daar een enorme las klodder. $#*(^&@@# Nu kan ik 2 dingen doen. Uit boren en alsnog de stud er in prutsen. Maar daarvoor moet ik natuurlijk heel precies de maat weten. Als iemand dat weet, please tell me.

Cheerz Bowy heeft een hub voor mij liggen. Maar ik weet niet waar Bowy woont. Als dat ergens in Friesland of Groningen is Weet ik niet of ik hen op kan gaan halen. Maar goed dat zien we dan wel weer.

Gisteren heb ik ook nog alle bedrading van onder de motor kap nagelopen en van nieuwe connectortjes voorzien. Geen geknoop in mijn auto.

Ook deze site is weer uitgebreid. Ik heb een pagina toegevoegd waar ik allerlei documenten online zet met manuals enzo.

12 februari 2005

&^%&%@%! weer.

Ik had vandaag willen sleutelen maar zonder afdak is dat geen doen. Bij Landro onderdelen besteld maar die blijven nog maar even in de doos. Misschien dat er een prikker mijn aan een droog klutsel plekje kan helpen.

07 februari 2005

Het is al weer 3 weken geleden dat ik mijn dagboek bijwerkte. Dat komt omdat ik een tijdje op een dashboard heb moeten wachten. Maar gelukkig heb ik er nu een via Maanrover kunnen kopen voor weinig. Afgelopen weekend heb ik het dashboard gemonteert. Ik heb tevens een nieuw contact slot gekocht. De sleutel was in het oude/originele slot afgebroken. En er zat een slecht contact in het instrumenten paneel. Dat heb ik ook gevonden. En dan te weten dat ik best kan sleutelen maar echt het land heb aan elektrische klusjes. Ik kan dat niet echt. Maar het is toch gelukt.

Helaas ben ik er achter gekomen dat er 1 wielbout is afgebroken. Ik dacht eerst dat het schroefdraad dol was. Hoe ga ik dat nu weer oplossen? Ik zal het eens posten op de prikpagina.

Gisteren heb ik mijn vakantie besproken. Wij gaan van 17 tot 24 juni naar "CAMPING DES 2 RIVES" in ETANG SUR ARROUX in de BourgondiŽ. Ik heb deze camping gevonden op een van mijn struintochten over landrover sites. Het zou een Landrover vriendelijke camping zijn.

15 januari 2005

Zo, ik heb een poosje niet in het dagboek geschreven. Reden hiervoor is dat ik geen tijd had en dat ik even genoeg had van al dat sleutelen. Het project heeft dus even stil gelegen. Maar nu heb ik weer zin om het af te maken. Weer een hele doos onderdelen aan geschaft. :-( ik denk dat ik de auto binnen 2 weken weer aan de praat heb. En dan naar de APK.
Omdat de auto van rechts naar links sturend is gemaakt past het originele dashbord niet meer. Een nieuwe is erg duur en derhalve nu geen optie. Mogelijk heeft iemand nog en dashbord liggen. Dan graag een mailtje naar paulo@larocroft.nl.

31 december 2004

Laro Croft is weer thuis. Gisteravond heb ik haar naar huis gereden. Ze heeft nu een totaal gereviseerd chassis, is nu links gestuurd, heeft paraboolveren, het schutbord is voor bijna de helft vervangen. Daarbij zijn de volgende kleinere zaken mee genomen: de olie keerring van de motor is vervangen (doordat deze lek was is de koppelingsplaat vet geworden), koppelings plaat vervangen, olie keer ring van het achter differentieel vervangen, krukas lagers gecontroleerd. Ik ben natuurlijk nog niet klaar. De remmen moeten beter ontlucht worden (de eerste slag is gratis), er zijn 2 wiel moeren met bouten weg, er moeten eigenlijk nog nieuwe schok dempers op (de auto is door de paraboolveren plm 10 cm hoger), de kachel werkt nog niet naar behoren, er moet nog een gat voor de aanjager in het rechter spatbord gemaakt worden. En dan moet de auto naar de APK. Omdat ik bovenstaande niet in 1 week gerealiseerd kan hebben en de auto al lang gekeurd had moeten worden overweeg ik de auto toch maar even te schorsen.
In totaal hebben we met gemiddeld 2 man 5 dagen gesleuteld waarin de auto totaal uit elkaar geweest is en weer inelkaar gezet is. Dit was zonder de hulp van Eelco Maan van Maanrover niet mogelijk geweest. Hier was ik ook in staat om zelf mee te sleutelen onder leiding van Eelco. Dit is natuurlijk een grote besparing op de kosten en daarbij, misschien nog wel belangrijker, heb ik heel veel ervaring kunnen opdoen.
Ik kan deze garage dan ook van harte aanbevelen bij iedereen die sleutel en las werk heeft.

24 december 2004

Opgelicht: Vandaag ben ik er achter gekomen dat de vorige eigenaar de auto aan een garagehouder heeft proberen te verkopen. Deze heeft de auto onderzocht en verteld dat de auto in een zeer slechte staat was. Hij heeft er nog wel een bod op gedaan maar dat was bijna de helft dat ik ervoor betaald heb. De verkoper was dus volledig op de hoogte van de toestand van de auto. Hierdoor kan hij flink in de problemen komen daar hij wettelijk gezien verplicht was om mij dat mede te delen. Deze meldingsplicht gaat boven de onderzoeks plicht die je als koper hebt. Daarbij heb ik verschillende getuigen en volgende week ook een schade rapport. De verkoper gaat mij dus schadeloos stellen. Ik hoop dat we daar samen uitkomen anders zal dat via mijn rechtsbijstand verzekering gaan. Deze verkoper heeft mij dus willens en wetens opgelicht. Ik kan mij haast niet voorstellen dat iemand instaat is om voor een paar rot centen bereid is iemand te belazeren. Wat voor kerel ben je dan. Ook erg dom. Deze figuur zal nooit meer een auto binnen het landrover wereldje kunnen verkopen. De auto is opvallend genoeg om herkend te worden en mijn verslag is door voldoende mensen gelezen ondertussen. Ik zal de naam van deze oplichter nog niet bekend maken. Wanneer en of ik dat wel hangt volledig af de schadeloos stelling die hij mij gaat geven.

21 december 2004

Zo. Vandaag ongeveer 12 uur gesleuteld. We zijn bijna zo ver dat we de motor weer kunnen starten. Nog 1 werkdag met 2 man en dan zijn we klaar. Als er niks tegen zit. Vandaag hebben we nog de olie keerring van pignon aan de achteras vervangen want daar kwam olie uit. Ook hen ik nieuwe schokdempers besteld omdat de oude te kort zijn nu ik parabool veren heb. De auto staat met de nieuwe veren ongeveer 6 cm hoger op zijn poten. Errug stoer. Maandag avond kan ik weer sleutelen en dan kunnen we verder met de carrosorie. En dan snel een APK afspraak maken. Ik heb vandaag geen foto's gemaakt. De meeste klusjes van vandaag waren ook niet erg interessant voor op de foto.

18 december 2004

Vanochtend vroeg uit de veren om weer aan de auto te gaan werken. Toen ik in de garage kwam zag ik een hoop verroest materiaal liggen. Dit bleek vanhet schutbord af te komen. Onder de nette traanplaat voetenbak leek in de eerste instantie een goede ondergrond te zitten. Maar na het weg krabben van wat plamuur en lak bleek de bak totaal verrot. Links en rechts.

Als je dit ziet. Plus het totoaal verrotte chassis kan ik niet anders concluderen dat de vorige eigenaar mij ronduit belazerd heeft. Je koopt een auto waarvan je weet dat je moet sleutelen (omdat het een landrover is) maar waarbij de verkoper zegt "op een klein gaatje in de chassis balk na, is de auto helemaal in orde". Je kruipt er een keer onderdoor en klopt links en rechts tegen de auto en je denkt dat de auto redelijk is. En in de garage kom je er achter dat het een heel ander verhaal is. Het ergste is nog dat het er op lijkt dat er nogal moeite is gedaan om de schade te verstoppen.

Omdat de verkoper totaal niet reageert op mail die ik heb stuur over deze problemen heb ik nu besloten om via mijn rechtsbijstand verzekering toch maar verhaal te halen. Ik heb uitgezocht wie er nu verantwoordelijk is voor de schade en het blijkt dat de verkoper niet zomaar vrijuit kan gaan. Voor mensen die ook eens een auto met verborgen gebreken gekocht hebben, raad ik aan om maar eens naar onderstaande link te gaan. www.stichtingdeombudsman.nl/content/rechtsgebied/consument/auto2.htm

Door deze extra reparatie gaan we het streven om de auto in 4 dagen te strippen, repareren en weer op te bouwen niet halen.
Na 3 sleuteldagen staat de auto weer op zijn wielen en zit de motor en versnellings bak weer op zijn plaats. Ik hoop om de 4de dag de carroserie weer gemonteerd te hebben waarna we zeker nog 1 a 2 dagen nodig hebben om alles weer aan de praat te krijgen. Ik ben benieuwd. Kijk maar eens naar het foto album

17 december 2004

Vandaag heb ik de 4x4 is born dvd ontvangen. Die ga ik nu dus bekijken. Het zal wel laat worden. En morgen moet ik vroeg op want dan is het dag 3 van de grote reparatie. Ik ga dan s'ochtends vroeg naar Maanrover terwijl een vriend voor mij onderdelen, o.a. paraboolveren, gaat halen bij Jansen in Oisterwijk. Morgen een uitgebreide update van het project. (Of zondag ivm een Pre-kerstdinner)

14 december 2004

Dag 2 van de grote reparatie.

Vandaag is alles weer voorspoedig gegaan en liggen we op schema. Wat tegen zat was de staat van het schutbord. Daar zit nog wel wat laswerk aan. Ook heb ik vandaag besloten om er voor en achter parabool veren onder te maken. Dit is wel een kostbare beslissing maar om de doorgezakte achter veer door een 11 blads veer te vervangen zag ik ook niet zitten. Vandaag het chassis netjes in de chassis lak gezet. Ik wilde eerst tectyl gebruiken maar Eelco opperde om chassis-verf te gebruiken omdat je dan eerder corrosie aan het chassis kan signaleren en dus ook kan ingrijpen.

Zaterdag is de derde klusdag gepland. Een vriend zal voor mij de paraboolveren en andere onderdelen op gaan halen bij Jansen in Oisterwijk. Gelukkig want als ik dat zelf zou moeten doen haal ik de doelstelling om in 4 klusdagen de auto weer rijklaar te hebben nooit.

Kijk maar eens naar het foto album

11 december 2004

Dag 1 van de de grote operatie.

In plm 7 uur hebben we Laro Croft compleet gestript. Ik was eigenlijk verbaast dat dit zo snel ging. De credits kunnen wat mij betreft voor het grootste gedeelte naar Eelco van Maanrover en naar mijn vriend Erik. Komende dinsdag gaan we verder met schoonmaken en voorbereiden van het opnieuwe in elkaar zetten van Laro Croft. De doelstelling is om in totaal 4 dagen de hele klus te klaren. Of dat gaat lukken????? Zie in het foto album voor de foto's van deze dag. Je kan hier op het forum vragen over stellen of opmerkingen kwijt.

08 december 2004

Op 20 november schreef ik: Zonder een grondig technisch onderzoek ( een keer er om heen lopen, er onderdoor kruipen, stukje rijden en de eerlijke ogen van de verkoper (ja ik weet het)), heb ik besloten om de Landrover te kopen.

Ik ben er ondertussen wel een beetje ziek van. Het chassis blijkt totaal verrot. Dat wordt een mega reparatie. We gaan de auto totaal strippen om hem weer inorde te krijgen. En omdat de auto toch al daar staat gaan we dat ook daar doen. Na de reparatie weet ik redelijk zeker dat ik de komende 10 jaar geen roest problemen meer zal hebben. Maar ja dan zal de motor wel in de soep draaien. Tip voor iedereen die een Landrover wilt kopen. Neem iemand mee die veel verstand heeft van Landrovers of huur een expert in. Deze kosten bespaar verdien je in veelvoud terug door het voorkomen van problemen.

06 december 2004

De koppeling doet het weer. Ik snap er niks van. Het zal wel normaal zijn voor een Landrover. Ik heb larocroft naar Maanrover gebracht. Daar krijgt ze een forse reparatie aan haar chassis. Tevens een flink aantal punten voor de APK nalopen. En een paar nieuwe achter veren monteren.

05 december 2004

Om met de laatste zin van gisteren te beginnen:

Als je een Landrover koopt weet je dat je van alles kan tegen komen. Ik ben benieuwd wat het volgende euvel is....

Vanochtend ging ik de paarden voeren met larocroft en merkte ik dat de koppeling niet goed werkte. Bijna geen druk meer in het pedaal. De koppelings vloeistof stond nog op het goede niveau. De Koppeling is een paar duizend kilometer eerder vervangen, dus dat zal het ook wel niet zijn. Ik hoop dat ik morgen bij Maanrover kan komen.

04 december 2004

Vandaag ben ik bij Eelco van Maanrover geweest voor wat laswerk. Zoals ik al eerder meldde in dit dagboek, zat er een "pink" groot gaatje in de chassis balk. Na wat schoonmaken bleek het gaatje een gat te zijn. En na een grondige inspectie door Eelco hebben we vast gesteld dat het toch wel iets erger was.

Gelukkig was ik bij Maanrover aan het goede adres. Na een paar uur was het gat gerepareerd, de kachel vantilator en de buiten spiegels vervangen.

Ik natuurlijk blij dat het gat dicht was. Dat duurde maar even. Eelco kroop nog even onder de auto door om de rest te inspecteren. Slecht nieuws.......
Na het weg krabben van vuiligheid, tectiel, bleek dat aan de voorkant van de linker chassisbalk 2 naden gescheurt te zijn. 2 x 35 cm !!!! Als ik dit had geweten vůůr de koop had ik er nog wel even een nachtje extra over geslapen. Maar gelijk een nieuwe las sessie afgesproken.

Als je een Landrover koopt weet je dat je van alles kan tegen komen. Ik ben benieuwd wat het volgende euvel is....

03 december 2004

Vanavond heb ik de kleppen gesteld. En dat was hard nodig. Het motortje loopt nu weer als een zonnetje.

02 december 2004

Deze week toch nog lekker rond gereden. Geen problemen. Vanavond heb ik een naam bedacht voor mijn Laro. Larocroft. Ik vind hem wel passend. Gelijk maar even het bijbehorende domein geregistreerd. Vanaf vandaag wordt deze site dus voortgezet op www.larocroft.nl.

29 november 2004

Klus avond: Maandag avond is al sinds jaar en dag klus en sleutel avond. Voorheen aan de Nekaf en nu dan aan de Laro. Eigenlijk was dit de eerste gelegenheid om uitgebreid en secuur naar de auto te kijken. Conclusie: de auto is in een redelijk goede conditie. De volgende zaken moeten gerepareerd/vervangen worden.

    • lassen: Het gaatje dat in de chassis balk zit is aanmerkelijk groter als in de eerste instantie leek. Les voor iemand die een laro gaat kopen. Een *klein* gaatje zal bij nader onderzoek altijd groter blijken.
    • De ventilator van de verwarming deed het niet. Het bleek een 24 Volt exemplaar te zijn. Ik gok er op dat het nooit gewerkt heeft. Vervangen dus.
    • Kleppen stellen
    • OliŽn en smeerpunten
    • Ruitenwisser motor kan de wissertjes maar af en toe heen en weer bewegen. Eigenlijk alleen bij een natte ruit. Dat is dan weer een meevaller. :-)
    • Startmotor nakijken. Revisie of nieuwe startmotor inkopen.
    • De linker en rechter buitenspiegels moeten vernieuwd worden.
    • Afstellen carburateur. In de hoop het verbruik te beteugelen. (Nu 1:3,5 !!! op gas)
    • claxon werkend maken
    • check up van de totale auto door Eelco Maan van MaanRover a.s. zaterdag

28 november 2004

En toen kwam er visite. Natuurlijk heel Enthousiast over de Laro. Helaas kon ik niet een stukje gaan rijden, want de startmotor deed het niet. Fout.... hij deed het weer, en hoe, als een nieuwe. Hoe dat kan snap ik niet, maar feit is dat ik daarna geen enkel probleem meer gehad heb met de start motor.

27 november 2004

Ik heb op de prikpagina een vraag gesteld over de verwarming van mijn 88. Ik heb me daarna verbaast over de hoeveelheid reacties die ik gekregen heb. Ik ben een newby in Laro-land maar ik merk in de ene week dat ik een Laro heb de grote verbondenheid die er heerst tussen Laro rijders. Erg leuk

25 november 2004

Nog steeds griep maar toch even met de Laro naar de paarden. Dat dacht ik. De startmotor doet niks meer. Gelukkig heb ik een adresje waar je voor "weinig" een startmotor en dynamo kunt laten reviseren. Het demonteren van de startmotor moet nu maar even wachten tot ik weer op de been ben.

24 november 2004

Ondanks dat ik flinke griep heb toch even met de Laro de paarden gaan voeren. Ohhh wat is dat toch leuk. Ik moet zelfs een stukje over een zandweg.
Ik heb nu met starten het gevoel dat de accu niet meer in orde is. Ik heb de auto met start kabels moeten starten. Het had wel gevroren en de auto stond nog op LPG. Ik ging er vanuit dat een nieuwe accu het probleem wel zou oplossen. Dus even langs de accu boer voor een nieuwe accu.

22 november 2004

Met de Laro naar mijn werk. Erg leuk al die reacties van mijn collega's. Het valt me op dat de mensen in de regel positief reageren op mijn auto. Je moet weten dat ik vlak bij Nijmegen woon. Je weet wel, die stad die boordevol geparkeerd staat met ASO-bakken (althans volgens mijn groenlinks vrienden). Helaas ben ik deze dag ook ziek geworden. Weet je hoe erg dat is, ziek zijn met een nieuwe (voor mij dan) Laro voor de deur.

21 november 2004

Vandaag zijn we lekker wezen rijden met mijn gezinnetje. Het was de afgelopen tijd slecht weer geweest dus de paden waren in een perfecte conditie. We hebben er van genoten

20 november 2004

Vandaag ga ik mijn eerste Landrover kopen.

Sinds enkele jaren heb ik interesse in landrovers. Maar omdat andere hobby's (mijn paarden) telkens ervoor zorgde dat ik nooit voldoende FinanciŽn overbleven voor een Landrover beperkte mijn interesse zich tot "ooit, zal ik er een hebben". Dat dat ooit al op mijn 34ste verjaardag aan zou breken had ik nooit verwacht. Maar goed.

Enkele weken geleden ben ik samen met een vriend wezen terrein rijden op het Blauwe meer in Loon op Zand. Hier leerde ik wat mensen kennen en die nodigde ons uit voor het eten bij hun thuis. Deze vriendelijke mensen hadden toevallig nog een SIIa staan waar nog wat aan moest gebeuren. Ik natuurlijk razend geÔnteresseerd. Wel even thuis over hebben met de minister van financiŽn.
Omdat ik een impuls aankoper ben kreeg ik de opdracht om maar eens op internet te gaan neuzen wat er zoal te koop stond. Na 5 minuten had ik er al 1 gevonden die ik nog meer zag zitten. Een SIII 88" uit '72. Een paar dagen later ben ik gaan kijken en ik was gelijk verkocht. Zonder een grondig technisch onderzoek ( een keer er om heen lopen, er onderdoor kruipen, stukje rijden en de eerlijke ogen van de verkoper (ja ik weet het)), heb ik besloten om de Landrover te kopen.

Op de dag van ophalen was het eigenlijk best wel pest weer. Dat was jammer maar ook zinnig omdat ik er gelijk achter kwam dat het ontwassemen in een Landrover niet vanzelfsprekend is. Maar een grote meevaller was dat de Laro wel 104 km/uur haalt. (De verkoper dacht zelf aan een kilometer of 80, Wat volgens de kilometer teller ook wel klopt).

Al met al een mooi verjaardags kado, dacht ik zelf.